Felanmälan

Gör din felanmälan när och var du vill. Felanmälan gör du när något inte fungerar, är trasigt eller kräver underhåll.

Om felanmälan

Du kan till exempel felanmäla en lampa som har gått sönder, nedskräpning, felparkering eller skadegörelse. Beskriv vad du vill felanmäla så noga som möjligt.

Om du vill rapportera flera fel, öppna formuläret igen och gör en anmälan per fel.

Generella synpunkter och frågor

Om du har generella synpunkter på kommunens service eller frågor till kommunen om till exempel skötsel av parkeringsplatser, vård på äldreboenden eller personaltätheten på fritidshem, välj den här länken:

Kontakta kommunen

Skapa en genväg

Så här gör du en genväg till felanmälan på din mobil eller platta:

Iphone eller Ipad:

  1. Öppna internet
  2. Skriv www.danderyd.se/felanmalan i adressfältet. Välj "Gå", "OK" eller det tecken som finns för att godkänna adressen du skrev in
  3. Välj länken som heter "E-tjänst: Felanmälan"
  4. Välj ikonen för "Dela" (grönmarkerad på nedan bild)
  5. Välj "Lägg till på hemskärmen"
  6. Namnge genvägen, om du vill, och välj "Lägg till"
  7. Nu är felanmälan tillagd på din mobil

Android:

  1. Öppna internet
  2. Skriv www.danderyd.se/felanmalan i adressfältet. Välj "Gå", "OK" eller det tecken som finns för att godkänna adressen du skrev in
  3. Välj länken som heter "E-tjänst: Felanmälan"
  4. Välj ikonen för "Fler alternativ" (grönmarkerad på nedan bild)
  5. Om du inte ser valet "Lägg till på startskärm/hemskärm", välj då det stora plustecknet och välj "Lägg till" på startskärm/hemskärm
  6. Om du ser valet "Lägg till på startskärm/hemskärm", välj det
  7. Nu är felanmälan tillagd på din mobil

Kontaktcenter Danderyds kommun

Om du har frågor eller synpunkter:

Kontakta oss

Öppettider: måndag-fredag 8-16.30

Uppdaterad: 2021-05-18

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss att förbättra danderyd.se

Tack för ditt svar.