Snabbare hjälp med ditt ärende vid telefonkontakt med Danderyds kommun

Lagom till alla hjärtans dag, på torsdag den 14 februari kommer du som ringer till Danderyd kommuns huvudnummer 08-568 910 00 att mötas av fyra svarsval. Du väljer då vilket område som bäst passar för ditt ärende. På så sätt får du snabbare hjälp.

När du ringer får du fyra svarsval:

1. För socialtjänst, äldreomsorg, funktionshinder och LSS Tryck 1
2. För trafik, gator, parkering och bygg Tryck 2
3. För skola och förskola Tryck 3
4. Söker du en specifik person i kommunen eller har övriga frågor Tryck 4

Vill du ha valen upplästa igen? Tryck 0

Välkommen att kontakta oss digitalt

Felanmälan gör du enklast via:

Danderyd.se/felanmälan

Du beskriver ärendet med egna ord och hanteringen går oftare snabbare digitalt.

Vill du ha svar på en fråga kan du enkelt skicka den via:

Danderyd.se/kontaktakommunen

När är det bäst att ringa?

Det är ofta bäst att ringa före 9 eller efter 15. När du ringer till oss kommer vi att ställa några frågor om vad ditt ärende gäller. Detta för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Söker du en specifik person?

Söker du en specifik person ber vi dig välja svarsval 4.
Om personen inte svarar kan du lämna ett röstmeddelande.
Beskriv kort ditt ärende, lämna ditt telefonnummer och e-postadress så att personen kan återkomma till dig så snart som möjligt.
Då blir det enklare att förbereda ditt ärende innan vi kontaktar dig.