Kvalitetsgranskning

I november 2016 gjorde Qualis en kvalitetsgranskning av Mörbyskolan. Vi är väldigt stolta över resultatet!

Qualis granskade bl.a kunskaper och färdigheter, normer och värden, arbetssätt och lärarroll, organisation, kompetens, delaktighet totalt elva olika kvalitetsområden. Elever, lärare, övrig personal, skolledning och föräldrar blev djupintervjuade. Granskarna var med på många lektioner under granskningen, och i flera veckor innan hade de tittat igenom alla våra dokument.

Resultatet blev det bästa någonsin i Danderyds kommun och det bästa så här långt på någon skola i Sverige under läsåret 2016/17. Så vi har all anledning att vara stolta och glada!

Läs Qualis Granskningsrapport 2016

Kvalitetsarbetet på Mörbyskolan