No translation right now

We are experiencing some technical problems with the Google translate functionality at the moment and are investigating.

Om Kevingeskolan

Kevingeskolan har ett idylliskt läge mellan Kevinge golfbana och Mörby centrum. Vi har nära till inom- och utomhusbad, idrottsplats, skogsområde och Edsviken.

Närheten till Mörby centrum medför en kort och säker skolväg för barnen från buss och tunnelbana. Det är lätt för dig som förälder att lämna barnen på väg in mot staden.

Naturen runt skolan används flitigt under skoldagen. Under vintern kan barnen åka skidor på golfbanan.

Vår organisation

På Kevingeskolan går cirka 200 elever från förskoleklass till årskurs 6 och här arbetar omkring 20 anställda lärare, fritidspedagoger och personal inom skola och fritidshemsverksamhet. Där ingår specialpedagoger, IT-pedagog, skolkurator, skolmåltidspersonal, skolsköterska, skolpsykolog, samt vaktmästare.