Choose language in the dropdown below:

Förstelärare och Learning study

Regeringens satsning på karriärtjänster för lärare har resulterat i fem tjänster på Mörbyskolan. Det är Rebecka Waldén (svenska), Maria Davidsson (Ma-No), Helena Ottander-Bjerkesjö (textilslöjd) och Susanne Lindberg (språk).

Uppdrag för förstelärare

Förstelärarna kommer att arbeta med att bland annat handleda lärargrupper ämnesdidaktiskt och driva lokalt pedagogiskt utvecklingsarbete. De kommer också samarbeta med andra förstelärare i Danderyds kommun.

Learning Study

Ett av våra första lokala uppdrag på Mörbyskolan är att gemensamt arbeta utifrån undervisningsmetoden Learning Study.

I ämneslag diskuterar lärarna innehållet för att utveckla sin undervisning gemensamt. Flera forskningsresultat visar att metoden Learning Study hjälper eleverna att förstå svårigheter i olika ämnen vilket ger bättre resultat.

Vi påbörjade arbetet med Learning study inför höstterminen 2013 med en studiedag tillsammans med Henrik Hansson och Maria Bergqvist.

Information om Learning study