Till innehållet
Översätt

Choose language in the dropdown below:

Regler och villkor

När du bokar konferens- och festvåningen godkänner du dessa regler för lokalerna på Djursholms slott.

§ 1
Djursholms slotts konferens- och festvåning uthyres till enskilda personer för firande av födelsedagar, bröllop och dylikt. Lokalerna hyrs även ut till sammanslutningar eller företag för konferens, högtidssammankomst, jubileum eller dylikt. För att hyra lokalerna måste man vara 25 år. Studentskivor och ungdomsfester godkännes ej.

§ 2
Lokalerna upplåtes endast på tider det bedöms möjligt med hänsyn till den dagliga kommunala verksamhet som bedrivs i byggnaden. Vid upplåtelse av konferens- och festvåningen får deltagande ej överstiga 100 sittande personer alternativt 140 deltagare vid mingel.


§ 3
För upplåtelse av lokalerna (inkl. städning, värme, el och normalt slitage) samt för användandet av linne, porslin, silver m.m. erlägger hyresgästen avgift enligt fastställd taxa.

§ 4
Mat och personal beställs genom de cateringfirmor som konferens- och festvåningen har särskild överenskommelse med. Eventuell underleverantör såsom festfixare, weddingplanner, eventföretag eller liknande ska godkännas av festvåningen.

§ 5

  • Dans och musik ska vara avslutad kl. 01.00 och slottet behöver vara tomt till 02.00.
  • Ljudanläggningar och orkestrar ska dimensioneras så att omgivningen störs så lite som möjligt. Det går att hyra en ljudanläggning för utomhusbruk för 1800 kr.
  • Rökmaskin, popcornmaskin, glitter, konfetti, inomhusfyrverkerier, tomtebloss samt fyrverkerier är inte tillåtet i konferens- och festvåningen.
  • Rökförbud gäller inom Djursholms slotts lokaler.
  • Eventuell barservering av vin, öl, avec samt starksprit ska avslutas kl. 01.00.
  • Konferens- och festvåningen disponeras fram till kl. 01.00 och lokalen ska vara tom 02.00.
  • Upphämtning av dryck och övrigt hämtas måndag morgon.
  • Bil- och busstrafik på slottsgården får endast förekomma för av- och påstigning.

§ 6
Som hyresgäst är du skyldig att:

  • Iaktta de bestämmelser och anvisningar som gäller för lokalernas bruk.
  • Tillse och bära ansvaret för deltagarnas uppträdande.
  • Ersätta de skador på lokaler och inventarier som kan uppkomma i samband med upplåtelsen.
  • Porslingods- samt dryckesglas ersätts vid kross.
  • Eventuella larmutryckningar utlösta av hyresgäst/inhyrd entreprenör faktureras i efterhand.

§ 7
Vid bokning av vigselförrättare bokas dessa via Danderyds kommun.

Boka en vigselförrättare

§ 8
Samtliga avgifter är med reservation för eventuell prisändring.